מצאו את המשרה הבאה שלכם

"אם מטופל מגיע קצת בחרדה, מיד אני עושה חיקוי כדי להפיג את המתח"

בכללית סמייל החיוך הוא לא רק חלק מהשם אלא דרך חיים של ממש. עובדי הרשת מספרים על הרגעים הכי משעשעים שלהם ביום העבודה

הכלה והרגעה של המטופלים שסובלים לא פעם מחרדות וחששות של טיפול שיניים, הם אתגר יומיומי עבור כל אחד מאנשי הצוות – מאנשי המינהל והאדמיניסטרציה ועד רופאי השיניים, סייעות ושינניות. אז איך עוברים את זה? עם חיוך כמובן! 

יש מקרים שבהם בדיחה קטנה או חיוך יכולים לסייע רבות למטופל ולא פחות – להתמודדות של אנשי הצוות עם יום עמוס או לחוץ במיוחד. ביקשנו משלושה עובדי כללית סמייל לשתף אותנו ברגעים הכי משעשעים שלהם בעבודה.

סטנד אפ במרפאת שיניים כבר ראיתם?

ד"ר אלכס בוכמן, רופא שיניים במרפאות סירקין פתח-תקוה ואלעד, שעובד בכללית סמייל כבר 12 שנה, מספר שההומור מבחינתו הוא ממש כלי עבודה. "מעבר לזה שאני רופא שיניים אני גם ליצן רפואי וקוסם חובב", הוא מספר. "עבדתי כליצן רפואי כמה שנים בבית-חולים שניידר. להומור יש כוח-ריפוי חזק מאוד והוא אמצעי מעולה בעבודתם של רופאים בכלל ורופאי שיניים בפרט. המקצוע שלנו מעורר באנשים הרבה פעמים פחדים והם מגיעים מבוהלים וחוששים. אני יכול להבטיח לך שאצלי המטופלים יוצאים תמיד מחייכים ולפעמים גם צוחקים בקול רם. הם מקבלים את הטיפול המקצועי לו הם זקוקים ומגלים שהחוויה נעימה, אז הם גם חוזרים אחר-כך".

עמיתיו של ד"ר בוכמן מכירים היטב את ההומור שלו. הם רגילים למופעי הסטנד-אפ הקצרים שהוא עושה מולם במהלך יום העבודה. "אני צוחק על כל דבר", הוא מספר. "אם מטופל מגיע קצת בחרדה מיד אני עושה לו חיקוי או מספר בדיחה ומפיג את המתח. אנחנו מדברים על פוליטיקה ומתבדחים על החיים פה. עם מטופלים שמגיעים אליי במשך שנים נוצרו מערכות יחסים חמות ואנחנו מתבדחים  כמובן בצורה נעימה ומכבדת".

מחכים לשיניים התותבות

מירב יעקב, עובדת מינהל מכללית סמייל בעפולה, מספרת על רגעים רבים של צחוק עם המטופלים באורך 16 שנות עבודתה בארגון. "זה מתחיל מיחסי האנוש המעולים והאווירה הטובה בין העובדים במרפאה שמייצרים תחושת נינוחות לא מעונבת ומשמשים קרקע פוריה להתבדחויות ו"צחוקים" – בין העובדים לבין עצמם וקורה גם עם מטופלים קבועים של שנים רבות".

מירב מספרת שיחד איתה בצוות המנהל עובדות עוד 15 נשים. "אנחנו חבורה חזקה", היא אומרת "יש בינינו  המון רגעים של צחוק והכול נעשה באווירה טובה כדי להעביר את היום בכיף. המרפאה שלנו ברמה מקצועית גבוהה ויש לנו הישגים מרשימים ועדיין חשוב לנו לעשות את הכול עם הרבה צחוק בריא".

מירב היא מספרת על קשרים חמים שנוצרים במרפאה עם מטופלים קבועים. "אחת הבדיחות הקבועות שהפכה למעין 'בדיחה פרטית' בינינו לבין המטופלים היא ההמתנה להגעת שיניים תותבות", היא מספרת. "קורה לא מעט שהמטופלים חסרי סבלנות, אז אנחנו אומרות להם: 'בבטן חיכית תשעה חודשים לצאת, אז חכה עוד קצת לשיניים'. בדרך כלל אני לא צריכה להשלים את המשפט כי הלקוח כבר משלים אותו ואנחנו צוחקים יחד".

ליזה עטר היא אחראית שירות לקוחות במרפאת מודיעין כבר חמש שנים. "אני זוכרת את הימים הראשונים שלי בעבודה", היא מספרת. "הדבר הראשון שהרגשתי זאת האווירה הנעימה, אנשים שבאמת מחייכים ומתנהלים בטוב. הרגשתי את זה מיד כשנכנסתי למרפאה ואותי זה כבש – הבנתי שזה מקום שאני רוצה להיות בו. בכללית סמייל עובדות המינהל הן לא רק פקידות אלא גם פסיכולוגיות וחברות. יש מקרים בהם בדיחה קטנה או חיוך יכולים לסייע רבות למטופל".

גם ליזה מספרת איך צחוק עוזר לצוות המינהל לשמור על אוירה טובה גם בזמני עומס ולחץ: "כשחזרנו מתקופת הקורונה, הצטברו המון תורים שצריך היה לתאם מחדש ולתעדף מה דחוף יותר ומה פחות. באחד הימים התקשרתי למטופל כדי להזיז את התור, וחברת צוות שלי שהייתה איתו בקשר, קפצה וביקשה לדבר איתו בעצמה ולקבוע את כל התורים החדשים בעצמה. החלטנו גם אנחנו לקפוץ על ההזדמנות ולעשות קצת צחוק: ריכזנו את כל התורים שהצטברו במערכת, הוספנו עוד 50 מספרי טלפון פיקטיביים והנחנו על השולחן שלה. כשהיא ראתה את הרשימה, הפנים שלה הלבינו מרוב לחץ ואז גילינו לה וכולנו צחקנו ביחד. זאת דרך טובה לשחרר לחצים, לצחוק קצת אחד עם השני ובעיקר לשמר את האווירה הטובה במרפאה".