מצאו את המשרה הבאה שלכם

מה אומרת לך המילה סמייל?

אתגרנו שלושה עובדים של כללית סמייל עם אסוציאציות מחייכות במיוחד. התשובות מגלות את כל מה שרציתם לדעת על השגרה במרפאות שלנו

בכל יום נתון מתבצעים במרפאות כללית סמייל, הפזורות ברחבי הארץ, מאות טיפולים במגוון תחומים. כל יום שכזה כולל עבודת ממשקים בין בעלי תפקידים והתמחויות ומביא איתו אתגרים, הצלחות וחוויות. כינסנו שלושה עובדים למשחק אסוציאציות משעשע וקיבלנו הצצה לעולם של מרפאות סמייל.

ד"ר ברהום סמיר, רופא שיניים, מומחה ברפואת הפה ומנהל מרפאה | מרפאת ארמון בחיפה

ניהול

״כמנהל אני מנסה לעשות את מה שחוויתי כרופא מטפל לאורך 10 השנים שבהן אני בסמייל: לעבוד כחלק תחושה של צוות. קשה מאוד לעבוד במקום עם מערך גדול ומורכב, בלי הבנה, הכלה ותמיכה. זה אחד היתרונות הכי גדולים של העבודה בארגון הזה. 

יש לי אחריות על כל הצד הרפואי במרפאה וכן על הצד הטכני, הבירוקרטי והאנושי. לחבר בין כל הקצוות, לוודא שהממשקים עובדים בין כל חברי הצוות – עובדות המינהל והאדמיניסטרציה לרופאים לשינניות ולסייעות. אני מקפיד לתת גב לעובדים שלי, סיוע בתוכניות טיפול, עזרה בבעיות פרטיות, עצה בנוגע לשאלות מקצועיות, בכל נושא הם יודעים שיש עם מי לדבר. זה נכון גם לגבָי: למרות שאני מנהל, גם אני זקוק לעצה או לתמיכה ותמיד יש לי עם מי לדבר״.

ד"ר בריהום: " לעובדים וגם לי כמנהל תמיד יש עם מי לדבר ולהתייעץ"

התמחות

״החשיבות של התמחות היא ההתמקצעות – לומדים תחום לעומקו והופכים בזכותו לרופאים טובים יותר. במרפאה שלי יש מספר מומחים: מומחה לרפואת ילדים פה ולסת, מומחה לרפואת חניכיים, מומחה באורתודנטיה ובטיפולי שורש. יש יתרון גדול בכך שבכל מרפאה ישנם מומחים בתחומם ולא פעם אני מתייעץ עם רופאים מומחים בתחומים שאני לא מומחה בהם. הארגון עצמו מעודד עובדים להתמחות ומסייע עם שעות ומשמרות. במרבית המקרים ההתמחות עולה לא מעט, אבל בכללית סמייל הארגון מסייע בהלוואות נוחות למימון תקופת ההתמחות״.

אנשים

״אני עובד 10 שנים בארגון והיחסים הנפלאים בין העובדים הם יתרון ענק. בתחום הטיפול יחסי אנוש הם חלק אינטגרלי ממהות העבודה. חשוב שעובדים מגיעים בבוקר בשמחה, יש סנכרון בין כולם וערבות הדדית והאווירה הטובה במרפאות מאפשרת יצירה של חברויות הדוקות. זאת הסיבה שהרבה מהעובדים נשארים כאן שנים רבות״.

עניין

״יוצא לנו לטפל באנשים מכל הגילאים, המגזרים, הדתות והעדות. גם המקרים עצמם מגוונים, וחלקם מורכבים ודורשים הכנה של תיק טיפולי ייחודי. הגיוון הזה הוא נפלא מבחינת העובדים, כי כל יום הוא שונה מקודמו. זה מה שהופך את העבודה לדינאמית ומעניינת״. 

מירב הינדי, עובדת מינהל | מרפאת רוטשילד בראשל"צ

סמייל

״מעבר לקשר הברור למותג שכולם מכירים, החיוך הוא חלק מהאווירה פה. זו לא סיסמה – זה באמת כלי עבודה שלנו מול הלקוחות, אבל גם בינינו לבין עצמנו. צחוק הוא חלק מהחיים וחשוב לנו גם שאנשים יוכלו לחייך חיוך גדול בפה מלא בשיניים לבנות ובריאות״.

יציבות

״השקט הזה חשוב לי מאוד. הידיעה שאני על קרקע בטוחה בכל תחום בחיים, ובטח כשזה מגיע לקריירה. שוק העבודה היום סוער ואני מרגישה בטוחה שהמשכורת תמיד תגיע בזמן. יש כאן ארגון גדול עם גב חזק שנותן תנאים סוציאליים, השתלמויות, אוזן קשבת לצרכים אישיים. למי שמרגיש שחיקה אחרי תקופה, יש אפשרויות לעבור לתפקיד אחר או למרפאה אחרת – וזה יתרון גדול. 

גם הקרבה לעבודה היא יתרון אדיר וזה אפשרי בזכות הפריסה של המרפאות. חמש דקות נסיעה, בלי פקקים ובלי עצבים. העבודה במשמרות נוחה מאוד לאם חד-הורית כמוני, והמשמרות מאפשרות המון גמיֿשות וזמן לסידורים. אני כאן כבר 5 שנים – כשהילדים היו קטנים יותר עשיתי פחות משמרות, והיום כשהם גדלו אני עושה יותר״.

חרדה

״אין ספק שלא מעט אנשים מגיעים עם חששות מהטיפול, גם ילדים וגם מבוגרים. חלק מהעבודה שלנו היא להיות קשובים למטופלים, לגלות רגישות והבנה. אני לא מרגישה כמו מזכירה שמתייקת וקובעת פגישות, אלא הרבה יותר מזה – לפעמים אני פסיכולוגית ולפעמים חברה. חלק מהעבודה שלי היא להכניס את המטופלים לרופא רגועים וזאת מומחיות שגיבשתי לעצמי עם השנים״. 

לימור שמאי, מנהלת אדמיניסטרטיבית | מרפאת האוניברסיטה תל אביב

הזדמנויות

״כשהציעו לי לנהל את מרפאת האוניברסיטה, חששתי שאולי אני לא מספיק בשלה ובהתחלה סירבתי. עבדתי אז במרפאה אחרת ולא הרגשתי צורך בשינוי כי היה לי ממש טוב, אבל המנהלים שלי עודדו אותי להתקדם. כשהם ראו שאני חוששת, הם ביקשו שאבוא רק לעזור קצת ובהתנסות הזו קיבלתי המון עזרה, פידבקים ואמון שאני יכולה לעשות את זה. בדיעבד אני מודה להם שהתעקשו – הם האמינו בי יותר משהאמנתי בעצמי. אני כל כך נהנית בתפקיד במרפאה הזו ומרגישה סיפוק על ההישגים שאליהם הגענו. חשוב שכל עובד שמגיע לכאן יידע שיש לאן להתקדם – בין תפקידים, בין מרפאות ויש מי שיעזור לו להגיע לשם. זו גמישות שרק רשת גדולה שפרושה בכל הארץ יכולה לאפשר״.

גמישות

״גמישות בשבילי זאת היכולת לפנות בוקר או אחר צהריים לסידורים וביורוקרטיה, בלי לפגוע בעבודה. אפשר לבוא הביתה ולהכין ארוחת צהריים לילדים, והכל במסגרת חלוקת המשמרות. אבל לא פחות מזה, זאת הנכונות של העובדים האחרים לתת כתף. אם מישהו חולה או צריך מחליף מסיבה אחרת, תמיד יימצא מי שיתנדב".

חברות

״זה ערך חשוב מאוד בארגון. אנחנו מאוד מגובשים, נפגשים המון מעבר לשעות הפעילות ועושים ערבי חברה. גם במסגרת העבודה יש המון חברויות. זה הבית השני שלנו ואנחנו מבלים פה הרבה זמן. האווירה במרפאה מאוד כיפית, נעים לבוא בבוקר והיחסים בין כולנו באמת מעולים. הרופאים, השיניניות, הסייעות, עובדות המינהל כולם עובדים יחד כיחידה אחת, חבורה מגובשת ואכפתית״.

רפואת שיניים ציבורית

״כשהגעתי לכאן לראשונה לפני 12 שנה, חשבתי שרופאים מעדיפים לעבוד במגזר הפרטי ולצבור ניסיון. היום אני מבינה כמה טעיתי. הרבה מהרופאים שעובדים אצלנו הם רופאים פרטיים שמתעקשים לעבוד גם במגזר הציבורי בגלל כל היתרונות שיש ברשת שלנו. כארגון שעובד תחת ביקורת של משרד הבריאות, יש נהלים מאוד ברורים לגבי כל דבר ודבר – מהציוד והכלים ועד התנהלות העבודה. החשיפה וההתנסות בעבודה מאוד מגוונים – מטפלים כאן בהמון מקרים וסוגים של מטופלים שלא פוגשים במגזר הפרטי. בנוסף, יש יציבות ונוחות של מעסיק גדול. והבונוס הוא לדעת שאני מסייעת לבריאותם של אנשים במחירים סבירים ושפויים״.