מצאו את המשרה הבאה שלכם

מה עושות מורה, מדריכת טיולים ובעלת גן במרפאת שיניים?

פגשנו שלוש עובדות מינהל של כללית סמייל, שהגיעו למרפאה אחרי הסבת קריירה מוצלחת ומאז לא מביטות לאחור

הפנים הראשונות שפוגש כל מי שנכנס למרפאות כללית סמייל הן אלו של עובדות המינהל. יש בכך הרבה מעבר לסמליות, שכן מדובר במי שמלוות את המטופלים בכל שלב ושלב בשרשרת הטיפול. לא מדובר בעבודת מזכירות רגילה, אלא בסט מיומנויות שכולל יכולת תקשורת עם גורמים רבים בתוך המרפאה – רופאים, שינניות, סייעות ומטופלים; והבנה מעמיקה בתהליכי הטיפול, ניהול ובניית לוחות טיפול, טיפול במלאי וכמובן מגע אנושי. פגשנו שלוש עובדות מינהל שהגיעו לכללית סמייל ממקצועות שונים בתכלית, וביקשנו לשמוע מהם על השינוי בקריירה ועל החוויות בעקבותיו.

סוד הקסם

מירי דלה-יון עוקב, מנהלת שירות הלקוחות של מרפאת כללית סמייל בתל-מונד בשנתיים וחצי האחרונות, החלה לעבוד במרפאה לפני 6 שנים. הקריירה הקודמת שלה התרחשה בברצלונה, שם התגוררה במשך שנתיים במסגרת עבודתה כמדריכת טיולים מאורגנים. את ההחלטה לחזור לישראל עשתה בעקבות האהבה, כשהכירה את מי שיהפוך לימים לבן זוגה. ״אני אדם שאוהב מאוד שינויים״, היא מעידה על עצמה, ״הרגשתי שאני צריכה להתחיל משהו חדש, ממש מאפס, ואז נתקלתי במודעת דרושים לכללית סמייל ושלחתי קורות חיים״. 

מה שמשך את מירי לתפקיד היה בזמנו התנאים הנוחים והשעות הגמישות, שאפשרו לה לנהל את חייה ביעילות, ורק עם תחילת העבודה היא גילתה את סוד הקסם האמיתי. ״חשבתי שאני מגיעה לעבודה שתחזיק אותי בזמן שאלמד משהו, אבל מהר מאוד מצאתי את עצמי מתאהבת בה. הבנתי שזה בדיוק המקום בשבילי ושאין לי מה לחפש במקום אחר. היום אני אחראית לחנוך את העובדות החדשות ולהכניס אותם לעניינים, ואני ממש טובה בזה״ .

החלק המרתק ביותר מבחינתה של מירי הוא החשיפה לתחום חדש ומתפתח. הקריירה בתחום ההדרכה עזרה לה להביא איתה למרפאה תכונות נדרשות כמו סבלנות, הכלה, אמפתיה ונכונות לעזור ועם זאת, היא מתארת עבודה שהקשר האנושי בה שונה מכל עבודה שבה עבדה קודם לכן. 

״אני אדם ששינה המון פעמים קריירות״, היא אומרת. ״לפני התיירות עבדתי בבית ספר לטיסה כמשלחת טיסות. היה בי משהו לא רגוע שתמיד רוצה לשנות ולהחליף, אבל כאן זה נרגע. טוב לי ואני מרגישה שאני מגשימה את עצמי. רפואת שיניים משפיעה על איכות החיים שלנו, על הגוף והנפש, ואני זוכה לקחת חלק בכל זה. אני קצת פסיכולוגית וקצת מנהלת, אני מנהלת ממשקים עם המון גורמים מקצועיים ומרגישה שזאת המשפחה השנייה שלי. זה נותן המון סיפוק״.

לעבוד עם חברים

מיכל למצינסקי, עובדת מינהל במרפאת כללית סמייל באם המושבות, פתח תקווה, הגיעה לכאן אחרי 7 שנים כמורה מחנכת של כיתות א׳ ו-ב׳. עם התקדמות הקריירה התובענית בחינוך, מיכל הרגישה שהיא מביאה איתה הביתה את המתח והלחץ מבית הספר. ״כמורה הרגשתי שאין לי שום גמישות״, היא נזכרת, ״את חייבת להגיע מוקדם בבוקר והעבודה נמשכת הרבה מעבר ליום הלימודים. ההתנהלות מול ההורים נמשכת 24/7, הרגשתי שאני לא נהנית ושאני נמצאת במקום שלא נכון עבורי״. החשש משינוי גרם לה לדחות את השינוי עוד ועוד, עד שהתסכול הגיע לנקודת שיא שבה החליטה לעזוב. 

מכיוון שתמיד התעניינה בתחום הבריאות, החליטה מיכל להתנסות במזכירות רפואית. אחרי תהליך קצר התקבלה לכללית סמייל ופצחה בקריירה חדשה. ההתחלה, היא מודה, הייתה מאתגרת. ״צריך להבין שזה שינוי עצום לעבור מלעמוד מול כיתה לעבודה במרפאה, אבל קבלת הפנים החמה והמכילה שקיבלתי הקלה עלי. הדריכו אותי, הצמידו אותי לעובדים ותיקים ומהר מאוד התחלתי להרגיש שאני משתלטת על הדברים״. האתגר הפך ליתרון כשכל יום שונה מקודמו: קבלת קהל, בניית תוכניות טיפולים, תקשורת עם המטופלים, כל יום הביא איתו חוויות חדשות והרבה עניין. 

לצד השינוי המקצועי, גילתה מיכל את היתרון הגדול בגמישות של העבודה במשמרות. היא מתגוררת במרחק חמש דקות מהמרפאה, מה שמאפשר לה לאסוף את הילדים, להימנע מפקקים ולקיים חיי משפחה שלווים. בעבודה עצמה היא מציינת את הקשר עם המטופלים והקולגות כחלק האהוב עליה. ״כיף לבוא למקום שבו האנשים שאתה עובד איתם הם גם החברים שלך״, היא אומרת. ״היכולת התקשורתית שהבאתי מהשנים כמורה עוזרת לי מאוד עם מטופלים ובמציאת פתרונות בדרך נעימה״. 

סגירת מעגל עם ילדי הגן

במשך יותר מ-27 שנים בילתה אילנה אלוש – עובדת מינהל במרפאת כרמיאל, בתחום הטיפול בילדים. היא החלה כמטפלת ואחרי כמה שנים פתחה וניהלה גן ילדים פרטי לגילאי עשרה חודשים עד שלוש ו על הגן היא מדברת באהבה גם היום ומעידה שנהנתה מהעבודה, מהמגע עם הילדים וההורים ומניהול של עסק עצמאי. ״שמי ושם הגן הלכו לפני ובמשך שנים הרגשתי מאושרת״, היא מספרת.

אילנה: "גיליתי את הזמן הפנוי שלא היה לי קודם כשהייתי עצמאית״

בעיה בריאותית שהתגלתה אצלה, גרמה לאילנה לחשב מסלול מחדש ולצאת לחפש את דרכה כשכירה. ״כעצמאית העבודה לא נגמרת אף פעם״, היא אומרת. ״כל הזמן יש לחץ ומתח וידעתי שאני חייבת לבריאות שלי כיוון רגוע יותר״. אבל איך מתחילים שוב מחדש אחרי כל כך הרבה שנים? אילנה שהכירה את כללית סמייל כארגון גדול ומוביל, בחרה להגיש בו מועמדות. 

״העבודה במשמרות מאוד מצאה חן בעיניי״, היא מספרת. ״פתאום גיליתי את הזמן הפנוי שלא היה לי קודם כשהייתי עצמאית״. הדבר השני שגילתה היה יחסי אנוש מעולים בתוך המרפאה. ״יש אווירה של מקום טוב, מקום מחבק ומכיל. בכל מקום כאן יש אנשים טובים שקל להתחבר אליהם. הזמן טס, כל יום מביא איתו קשרים חדשים ועניין חדש״. 

לפני מספר שבועות הגיע למרפאה מטופל בלוויית הוריו, וכעבור מספר דקות הבינה שיושב מולה אחד מבוגרי הגן שלה. ״זו הייתה סגירת מעגל מטורפת״, היא צוחקת. ״ההורים היו מאושרים ואמרו שאני לא מפסיקה לטפל בילד, גם כשהיה קטן וגם עכשיו כמטופל במרפאה. זה היה רגע מרגש מאוד״. 

את הסבלנות ויכולות ההכלה שהביאה מעבודתה בגן היא מנצלת להתנהלות מול המטופלים. ” והמטופלים שלנו מגיעים בכל מיני מצבים. טיפולי שיניים לפעמים מלחיצים אנשים, לפעמים הם יכולים לכעוס כי אי אפשר להזיז תור או כי חל עיכוב, ומישהו צריך להיות שם חיוך ותחושה שאכפת לו מהם. אני טובה מאוד בדברים האלה, כי עשיתי אותם שנים בגן. גם הסדר, הארגון והיכולת לנהל הרבה משימות במקביל עוזרות לי כאן מאוד. מצד שני, סוף סוף יש לי גב כלכלי וביטחון תעסוקתי, ועכשיו כל מה שאני רוצה זה להתקדם. אני לא קופאת על השמרים, זאת רק ההתחלה שלי כאן ואני מאוד נלהבת לקראת ההמשך״.