מצאו את המשרה הבאה שלכם

סליחה על השאלה

הסייעות של כללית סמייל עונות על שאלות שאנשים תמיד רוצים לשאול אותן אבל מתביישים

הן עובדות בצמוד לרופאי השיניים בכ-100 מרפאות שיניים של כללית סמייל בכל רחבי הארץ, ובלעדיהן לא ניתן להעניק טיפול איכותי למטופלים. ישבנו עם שלוש סייעות של כללית סמייל לשיחה כנה וקלילה על כל הדברים שתמיד רצינו לשאול – והתביישנו.

לירון אוחיון, סייעת במרפאת כללית סמייל בקריית-גת

כשהיית קטנה חלמת להיות רופאת שיניים?

"האמת שכן (צוחקת). אבל מאוד קשה להתקבל ללימודי רפואת שיניים בישראל, אז החלטתי ללכת על משהו קרוב ולמדתי סייעות שיניים במהלך השירות הצבאי שלי. אני אוהבת את זה כי אני עובדת בצמוד לרופא ומאוד מעורבת בטיפול ומצד שני לא הייתי צריכה ללמוד רפואה. האווירה אצלנו שוויונית מאוד, אני מסייעת לרופא ולומדת ממנו המון. אנחנו צוות".

מה אפשר ללמוד על אנשים מהשיניים שלהם?

"לפי רמת הגיינת הפה אפשר לדעת המון על אנשים: אם הם מעשנים או לא, אם הם צורכים הרבה סוכר ואפילו אם הם שותים מספיק מים. כשהשיניים לא נראות טוב, זה אומר שיש בעיית תחזוקה ואין הקפדה על הגיינת השן, ולפעמים זו גם בעיה בתזונה".

לא מרתיע אותך לחטט בתוך פה של אנשים?

"בתחילת הדרך זה מרתיע, אבל ברגע שנכנסים לעניינים ומתחילים לקבל מטופלים כל יום – אז מתרגלים. אני מתייחסת להכל בעיניים מקצועיות ודרך הטיפולים עוזרת לפתור את הבעיה ומהו הטיפול הנכון. היום כלום לא מרתיע אותי".

גם לך יש לפעמים חורים בשיניים?

"לא! אני בת 23 ומעולם בחיי לא עשיתי סתימה או כל טיפול אחר. הפה של ההורים שלי מלא בשתלים, כתרים וטיפולי שורש, כלומר במקרה שלי זה לא עניין של גנטיקה. בגלל העבודה שלי אני מודעת לחשיבות של שמירה על בריאות השיניים ומאוד מקפידה על היגיינת-פה וצחצוח שיניים. זו גם ההוכחה שתחזוקה טובה משמרת את השיניים. כשעובדים עם רופא שיניים מקצוען, לומדים בדיוק איך לתחזק את הפה".

מה לא יודעים על העבודה שלך?

"שזאת עבודה מאוד מאתגרת ולא רק שאיבת נוזלים מהפה. אני למעשה זוג הידיים הנוסף שהרופא זקוק לו: אני אחראית להכנת כל הציוד לטיפול ומסייעת במהלך כל הטיפול. אני אחראית להסביר למטופלים מה עומד לקרות ולהרגיע אותם כשהם נלחצים. אנשים מופתעים כשאני מספרת שאני לומדת כל יום לומדת דברים חדשים. לכל רופא יש את ההתמחות שלו אז יום אחד אני עובדת על טיפולי שורש ולמחרת על שיקום כתרים ושתלים. אני מסוגלת להבין את כל התהליכים ורואה את שיטות העבודה. גם קהל המטופלים מאוד מגוון – מילדים עד קשישים. כל מטופל הוא עולם אחר אז אף פעם לא-משעמם".

מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?

"את הצוות. כיף להעביר יום עבודה עם רופא כשיש תקשורת טובה, כבוד הדדי והמון שיתוף פעולה. אני אוהבת את האווירה במרפאה, את הידיעה שתמיד יש עם מי להתייעץ ולמי להציע הצעות ייעול ובעיקר שרואים אותי.  העבודה שלי היא לעזור לאנשים ולהפיג להם את הכאב. זה מאוד מספק".

עינב ביתן, סייעת אחראית במרפאת כללית סמייל בנתיבות

איך הגעת למקצוע ? 

"זה קרה לגמרי במקרה. הייתי נהגת אמבולנס באילת וכוננית של בית החולים "יוספטל" בעיר. לסמייל היתה מרפאת שיניים ביוספטל והם חיפשו עובדים. מכיוון שאילת מרוחקת מערים אחרות, אין אפשרות להסתייע בעובדים ממרפאות אחרות ולכן הציעו לי ללמוד את המקצוע. עברתי הכשרה מקצועית ואחרי חודש כבר התאהבתי בתחום. אני בכללית סמייל 20 שנה  – רק מי שמאוד מרוצה נשאר כל  כך הרבה זמן".

איך את מרגישה כשאת קמה בבוקר לעבודה ? 

לא סתם קוראים לנו כללית סמייל. אני מתעוררת בכל בוקר עם חיוך ויודעת שאני הולכת למקום עבודה שהוא גם משפחה. אני נהנית לפגוש את העובדים במרפאה שהפכו כבר לחברים טובים ונהנית מהדינאמיקה שיש בכל יום עבודה – בכל יום יש אתגרים חדשים ובעיות שונות שצריך לפתור. אני אוהבת את האינטראקציה עם המטופלים ואת הידיעה שאני עושה משהוא למען מישהוא אחר. העבודה שלי היא להקל על כאבם של אנשים ויש בזה תחושת סיפוק עצומה.

באילו סוגי מטופלים את נתקלת ?

אנחנו באמת נחשפים לכל סוגי האוכלוסייה במדינת ישראל. כמעט בכל מקום ברחבי הארץ יש מרפאה של כללית סמייל, ומגיעים אלינו מטופלים מכל הגילאים והשכבות החברתיות. גם הבעיות שאיתן הן באים מאוד  מגוונות ולכן אני כסייעת נחשפת בכל יום למקרים חדשים ושונים. הטיפולים מאוד מאתגרים ברמה המקצועית, משפרים מאוד את המיומנויות הטיפולית והשירותית שלי ועוזרים לי להתמקצע. בכל יום אני צוברת חוויות חדשות – באמת שאין יום שדומה למשנהו.

מה לא יודעים על העבודה שלך?

"שסייעות עובדות עם המון רגש – אנחנו לא רובוטיות. כשאני עובדת עם ילדים אני צריכה להיות סופר-רגישה ולדעת איך לגשת למטופלים. חלק מאוד משמעותי בעבודה היא האינטראקציה עם המטופלים – צריך ממש לפתח איתם קשרים. אני לוקחת ללב את העבודה הזאת".

טלי דסטה, סייעת במרפאת כללית סמייל בקרית-גת

מה הדבר הכי מרגש שקרה לך בעבודה?

"הגיעה אלינו אם חד-הורית שמגדלת את שני ילדיה לבד ונתמכת על-ידי אגף הרווחה. הבת הייתה צריכה לעבור יישור שיניים והאמא סיפרה לי שאין לה אפשרות לשלם עבור הטיפול. שכנעתי אותה לא לדחות טיפול בבעיה רפואית בגלל כסף, כי ידעתי שבמרפאה שלנו יבינו את מצבה. ובאמת מצאו דרך במרפאה לבוא לקראתה ולהקל עליה. הילדה עברה את ישור השיניים והאימא היתה כל-כך מאושרת! נגישות ושירותיות זה חלק מהערכים שלנו".

גם לך יש לפעמים חורים בשיניים?

"היו לי לא מעט בעיות בשיניים לאורך השנים אבל מאז שהתחלתי לעבוד בכללית סמייל אני הרבה יותר מודעת ואני לוקחת את נושא תחזוקת הפה שלי ושל חמשת ילדיי ברצינות. ילדיי הקטנים הרוויחו כי בזכות העבודה אני מקפידה איתם הרבה יותר ממה שהקפדתי עם ילדיי הגדולים".

מה הדרך הטובה ביותר להרגיע ילד מבוהל לפני טיפול?

"הרבה פעמים עובדות המינהל שלנו כבר מרגיעות קצת את הילד וכשהוא מגיע אליי מאוד חשוב לקבל אותו בחיוך. השיטה הכי טובה היא לדבר איתו בגובה העיניים, להתעניין בו, להסביר בדיוק איזה טיפול הוא יעבור ואז אני מראה לו את המכשירים. כמעט תמיד אני מצליחה להרגיע את הילדים ולגרום להם לשתף איתנו פעולה. זה מאוד עוזר לרופא שהוא יכול להתחיל לעבוד מיד". 

מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?

"חד-משמעית את עבודת הצוות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מדהים, יש תחושת שליחות וחדוות עשייה. אני לא מגזימה – אני קמה כל בוקר עם חיוך".